''Ne içindeyim zamanın ne de büsbütün dışında Yekpare geniş bir anın parçalanmaz akışında'' (A.H.Tanpınar)

10 Aralık 2011 Cumartesi

Alismak Olmamak, Yok Asla

Kambur adamlar var karsimda
Yirmi ucunde hepsi aslinda
Kadinlar olmus, curumus cesetleri
Oysa daha otuz ucunde hepsi
Rahatlayivermis hepsi de
Ulasinca kervan saraya
Ama girememis ki kervan
Saraya!

Ve birakip gitmis anneler
Mis kokularini da goturmusler
Gozyaslari kalmis ardlarinda
Anne farkli kadin farkli

Onlar aglarmis hep, hep aci cekermis
Mis kokulari yanan yureklerinden tutermis
Anneler neden mistir?

Babalarsa coktan
Uzaklasmis islak karadan
Deniz onlari cigerine cekermis
Derince bir nefesle, son bir sefere
Mahsus.
Mahsus yaparmis deniz
Yer yokmus ikinci bir sefere
Kavusmak icin, belki de


Neden gider anneler sorun babalara
Onsuz yapamayiz bilmez mi anne?
Nereye kaybolur ardindan tullerini savurarak
Neden suzulur karanliga o pencereden
Neden iclerimizde kocaman bir delik acarak
Giderler uzaklara? Acitir bilmezler mi bu yara?

Alisir her evlat onlarin yokluguna
Ama ben yapamam ki Baba!
Birseyi yapamadigim zaman kizardin,
Ben sensiz yapamam –biliyorum yine kizdin
Olsun, bana hep kiz, yeter ki ol burda
Gitme diger babalar gibi
Olma diger babalar gibi
Orada birsey yok, tunelin ucu parliyorsa da
Simdiden yansiyan isiktir o aydinlik
Ne olur gitme, gidersen atarlar seni de karanliga
Her babayi attiklari gibi
Evlatlar alisir yokluklarina da
Ben alisamam vallaha
Gitmesin babalar, gitme baba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder